Inget internet...PANIK!

Internet har varit nere idag, snacka om att man är beroende!! jag visste liksom inte vad jag skulle göra idag!, man får panik om internet inter funkar, va hos mattias mor o far o fikade lite, det va gott.

Har rotat runt i bland lådor o kartonger idag och letat efter Ölspelet som Maria ville att jag skulle fixa fram, säger bara en sak, man hittar mycket skit när man går igenom allt, och givetvis många minnen och en del pinsamheter, hittade min fina studentmössa, kul o läsa allt som folk har kladdat i den, även om en del va lite otydligt. hittade ett par brev till från N, fattar inte vart alla är, måste ligga i kartonger som D,s föräldrar har på sin vind oxå, ioförsig så gicka jag väll bara igenom typ 5 kartonger innan jag blev less på det, men jag lovar att jag ska fortsätta att leta efter spelet, vi har ju ändå ingen fest inplannerad så jag behöver ju inte stressa :D

Det pinsamma jag hittade va en gammal Novell från skoltiden, herregud!!! vad jag skrattade när jag läste den, lärare måste ha fruktansvärt roligt när dom läser sina elevers arbeten.... hahaha... den är nästan värd att lägas ut här, så på egen risk, läs vidare!


Min första kärlek! skriven -92

Ring! Ring!
-Svensson
-Hej det är Lisa, är Victoria hemma?
-Ja vänta lite
-VICTORIA!
-Vad är det mamma?
-Du har telefon.
-Jag tar det här uppe.
-Hallå, det är Bictoria
-Hej det är jag, Lisa
-Vill du gå på Cupolen med mig ikväll?
-Jag har inte råd.
-Äh, strunt i det, jag bjuder.
-Oh tack, kom till mig klockan 18.
-ok, hejdå.

Victoria slängde på luren och gav av ett skrik av lycka, då frågade mamman.
-vad är det?
-Lisa bjuder på cupolen i kväll, får jag gå?
-självklart, bara du inte kommer hem försent.
Victoria slängde av sig kläderna och gick in i duschen.

Samtidigt hos Lisa:
-vem är den där Victoria? frågade Lisas kusin
-Det är min bästa kompis
-Hur ser hon ut?
-varför frågar du så mycket, är du intresserad?
-Äh, vad pratar du om!
-jag bara skämtar, hon har ljusblå ögon, långt blont svallande hår, ca 165 cm lång
-åhh vad jag ser fram emot ikväll, tänkte johan

-Vad ska jag ha på mig, undrade Victoria.
-ska jag ha skipants eller jeans?
pling,plong!
-Hej är Victoria hemma?
-ja, du kan gå upp på hennes rum.
Lisa o johan gick sakta upp för trappan och gick in i Victorias rum, då lisa kom in i rummet så blev victoria jätteglad hon sa:
-det känns som minnst 5 år  fast det bara är 6 dagar sedan vi såg varandra.
-det tycker jag med! sa Lisa.
-och förresten sa victoria
-vem är det där som du har släpat med dig?
-den där! det är min kusin johan
-jaha, hej på dig johan
-hej,
Victoria sminkade sig och gjorde iordning sig så fort som hon bara kunde, hon kammade sig, sprayade sig och allt mellan himme och jord för att hinna med så mycket som möjligt. medans johan beundrande tittade på henne.
JOHAN VA I SJUNDE HIMLEN.

-skynda er så vi hinner med bussen! skrek victoria
-vi hinner bussen går inte förrän om 10 min, skrek Lisa
dom väntade o väntade till slut kom bussen.
-äntligen kommer den sa victoria.
dom gick på och satte sig längst bak i bussen, efter ett tag utbrast Victoria så det hördes över hela bussen.
-usch vad jag är kissnödig
-måste du skrika!! sa lisa
Men johan bara skrattade så han vek sig dubbel! dom satt tysta en lång stund medan johan tänkte vad han skulle säga till henne.

-Vakna victoria! vi är framme nu!
När dom gick in så gick Victoria till några killar. johan tänkte:
-hoppas hon inte är ihop med någon av dom.
johan bjöd upp victoria på en tryckare, hon tänkte.
-det verkar precis som om han gillar mig.
johan tänkte precis samma sak.
efter ca:3 timmar så sa victoria till lisa
-jag går ut o ta lite luft.
-javisst, skynda dig bara.
när victoria gick ut så gick hon till toaletten, så knackade det på dörren, victoria skrek:
-Kan man inte änns få vara ifred på toa!!
när hon öppnade dörren så stog Johan där ute, hon sa:
åh, ursäkta om jag skrek åt dig.
-det gör inget.
efter en liten stund så sa johan:
-kan du inte berätta lite om dig själv?
-javisst kan jag det
Victoria började berätta,
-jag är 16 år, född i Uppsala...........
Dom stog o pratade i timtal till slut kom Lisa ut o sa:
-sitter ni fast?
-NEJ! vi pratar bara, sa johan
När dom gick in så sprang johan i förväg då sa Lisa.
-det verkar som om han gillar dig.
-Tror du?
-ja definitivt, jag vet hur han är när han är kär!

Victoria va så lycklig, ordet KÄR va så klingande i hennes öron så hon va tvungen att skrika.
-AAAAAAAAHHHHHH
-Vad är det?
-jag vet inte vad som flög i imig, jag ville bara skrika.
-är du kär i johan??
-kanske, kanske inte...hihi!
-det syns att du är kär.
-hur kan du se det??
-jag vet inte riktigt, men det syns på dig.
-gör det, nähä, du skojar. sa Victoria.
så gick Victoria bort till en telefon kiosk och ringde hem:
-ring,ring
-Per.
-Är mamma där?
- ja vänta lite, MAMMA DET ÄR VICTORIA!
-Hej ska jag hämta dig?
-ja det va det jag skulle fråga.
ok, jag kommer om en halv timma.

När victoria la på så stod johan bakom henne, när hon vände sig om så fick hon en lång kyss, så sa han:
-att kyssas är som att äta soppa med gaffel, man får aldrig nog, eller hur!
-jaaa, sa victoria.
så kysstes dom igen

TUT, TUUUT

-oj det är mamma, jag måste hem.
-kan inte jag få följa med då?
-jag vet inte, men jag kan fråga.
-mamma, får johan följa med?
javisst.

när victoria öppnade bildörren så såg hon nått tråkigt.
-va du tvungen att ta med dig per!!
-ja, tyvärr, jag kunde ju inte veta att du skulle ta med en kille hem.

när dom åkte hem, så kysstes dom hela vägen.
när dom va hemma tänkte dom:

GUD VAD KÄRLEKEN ÄR UNDERBAR!

The end!!

LÄRARENS KOMMENTAR!

Linda! din berättelse handlar om den första förälskelsen, det är inte att ta misste på, hur det hela börjar med några aningar och sedan bli uppenbart genom den första kyssen.
du bygger mycket av handlingen på dialog och ibland återger du onödiga samtal, banta ner telonsamtal o.dyl, beskriv känslor och händelser och du vinner på så sätt dramatisk spänning.

HAHA!! måste jag tillägga att det blev en 2.a bara........ herregud, vad pinsamma saker man har skrivit!!!


Kommentarer
Postat av: Maria

hahah du är ju en riktig författare ju ;)

2008-08-08 @ 08:30:43
URL: http://mariamalmgren.webblogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha... jovisst är jag!! kanske ska sattsa på det! :D

2008-08-08 @ 10:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0